Jak nagrać, zmontować i udźwiękowić film?

Dział poświęcony wszelkiego rodzaju biznesom
Bobby86
 
Posty: 178
Dołączył(a): Śr wrz 07, 2016 5:35 pm
Lokalizacja: Poland

Jak nagrać, zmontować i udźwiękowić film?

Pn mar 20, 2017 7:43 am

Lub wiesz, kiedy z wielu godzin nakręconego w trakcie wakacji materiału filmowego wykonać półgodzinny film, który z satysfakcją obejrzą Twoi bliscy czy Rodzina? Tu - w jakimś miejscu - znajdziesz całą tę wiedzę.



Przy wielu dostępnych aktualnie, niedrogich urządzeniach do próbkowania dźwięku i filmu wideo, budowanie własnych animacji i filmów stało się możliwe nawet dla tych, jacy nie mają wysoką częścią pieniędzy, ani te dużym wydarzeniem w realizacji filmowej. Opracowanie wydajnych metod kompresji pozwala zapisać gotowe informacje multimedialne na płytach CD z ciekawą kondycją.
Komputer PC w zestawieniu z kamerą wideo idzie na wykonanie nawet złożonych prezentacji filmowych. W razie wdrożenia kamery cyfrowej i zapisywania gotowych filmów na płytach CD jakość uzyskanego zdjęcia więcej nie ustępuje produkcjom specjalistycznym. Sprzęt, który będzie wskazany do powstania swego studia, właściwie dużo się już różni od typowego zestawu internetowego i całym aspektem pomocnym jest jedna kamera.
Amatorskie kamery wideo, znajdujące się w sprzedaży, prezentują dwie zupełnie nowe metody zapisu zdjęcia: analogową i cyfrową. Kamery analogowe mają z metody zapisu widoku na taśmie magnetycznej, której korzenie sięgają jeszcze lat 70-tych ubiegłego roku, kiedy wytwarzały się magnetowidy oddane do użytku domowego. Dają one opis w planie VHS albo Video 8, albo w ich pochodnych S- VHS i Hi-8. Nie widuje się już kamer zapisujących widok na standardowych kasetach VHS. Bierze się kasety VHS-C, które są znacznie niższe, lecz przez zastosowanie specjalnego adaptera potrafią być grane w magnetowidach VHS. W droższych celach tego typu kojarzy się te sposób S-VHS. Zaistniał on na bazie technologii VHS, jednakże wyróżnia się zdecydowanie lepszym z niej obrazem liczącym 400 linii (obraz VHS ma 240 linii), jednak magnetowidy tego modelu są dosyć miłe i sporadycznie spotykane. Ogromną popularność kupiły sobie kamery stosujące sposób Video 8, opracowany przez firmę Sony. Zapisu kończy się na niewielkich kasetach, przypominających kasety magnetofonowe z trochę doskonalszą kondycją zdjęcia aniżeli w sposobie VHS, bowiem czeka on sobie 255 linii. Niestety, kaset tychże nie wolno wykonywać w jakichkolwiek magnetowidach, co właściwie zmusza do przegrywania filmów na magnetowidy VHS. Również czy ten styl zapisu rozwinięto do organizmu Hi-8, jaki zezwala na zapis zdjęcia liczącego 400 linii.
Jeszcze większą popularność zdobywają sobie cele cyfrowe. To prawda, zapis filmu wykonywa się na kasecie z taśmą magnetyczną, jednak kamera zapisuje dane cyfrowe, podobnie ale zamierza toż środowisko w streamerach. By pomieścić film o odpowiednio sensownej długości na nośniku, którego pojemność jest zawsze ograniczona, obraz pragnie być ustalony od razu w formacie silnie skompresowanym. Używa się do rozwiązania kompresję stratną w stylu DV, która występuje jakością nawet format MPG2, stosowany w filmach DVD. Tworzona jest ona przez wyspecjalizowane układy elektroniczne, jakie potrzebują skompresować wzór w toku rzeczywistym. Dzięki zastosowaniu rozdzielczości 720x576 linii uzyskano wysoką klasa, dorównującą obrazowi telewizyjnemu. Najważniejszą cechą zapisu cyfrowego jest możliwość wielokrotnego kopiowania zapisu, bez utraty jakości zdjęcia, a ponadto możliwość jego noszenia do komputera czy nowych narzędzi cyfrowych, bo nie jest wymagana żadna dodatkowa konwersja zapisu.
Dysk twardy
Istotnym składnikiem zestawu, będącego do montażu filmów, jest krótkotrwały i duży dysk twardy. Przede ludziom potrzebuje on robić z szybkością 7200 obr./min, dzięki czemu podczas zapisu filmu na dysku nie będą wydawane poszczególne klatki, powinien także dysponować odpowiednią pojemnością (min. 40GB). Najskuteczniejszym podejściem jest skorzystanie dwóch dysków, z jakich jeden (mniejszy) jest określony na system oraz oprogramowanie, i drugi (większy) służy wyłącznie do zapisu filmów. Należy dopilnować o to, aby dysk, na który będą kopiowane filmy, nie był przyłączony do jakiegoś kontrolera z dowolnymi narzędziem. Zdobędziemy wtedy najwyższą efektywność zapisu.
Karta wideo
Najważniejszym czynnikiem wyboru jest karta, która daje na zapis obrazów z kamery wideo. Również do niedawna musiało to skorzystania drogich, specjalistycznych kart wideo, obecnie choć możemy zastosować tuner telewizyjny zaopatrzony w port TV-IN, choćby nie sprawia on szansie nagrania zmontowanego obrazu na kasetę wideo. Idzie na rozwiązanie port gatunku TV-IN/TV-OUT. Najlepiej, żebym był on identyczny ze standardem VIVO, co ułatwia podłączenie zwykłych magnetowidów rodzaju VHS. Jeżeli mamy z cyfrowej kamery wideo, to dużo lepszym połączeniem jest wykorzystanie umowy z portem IEEE1394 FireWire (np. Creative Audigy). Gdyż film nagrywany kamerą cyfrową jest kompresowany przez systemy kamery, wystarczy go przesłać z kamery do komputera, bez żadnej dodatkowej obróbki. Jeśli jednakże stosujemy z kamery analogowej, najkorzystniejszym podejściem jest rozwiązanie specjalnej karty wideo, jaka zaopatrzona jest w specjalizowane układy kompresujące film podczas jego zapisu na dysku. Karta taka pozwoli na utrzymanie oryginalnej jakości filmu oraz wspomaga komputer przy jego graniu.
Programy do montażu filmów
Naturalnie do montażu filmów konieczny jest te odpowiedni program. Dosyć często do ważniejszych modeli kart graficznych dołączone są projekty tego rodzaju, np. Ulead VideoStudio. Wolno i wykorzystać z jakiegoś z tańszych i oszczędniejszych w obsłudze programów, jak Roxio VideoWave, ewentualnie z bardziej zaawansowanego Ulead MediaStudio, z planów trafionych do stron telewizyjnych bądź z najbliższego, lecz uznawanego za najlepszy pomysł do montażu wideo Adobe Premiere.
Ważne zasady filmowania


Zanim przystąpi się filmować, należy rozważyć kilka fundamentalnych reguł rządzących komponowaniem ujęć, jakie stworzono przez lata rozwoju sztuki filmowej. Kupią one na zdobycie interesujących ujęć również są odpowiednią istotą do swoich eksperymentów.

Kompozycja kadru - chcąc otrzymać właściwie skadrowane ujęcie, właściwie jest rozłożyć je w zasady na 3 stronie w dziale i stanie. Umieszczając najważniejszy z filmowanych budynków w przecięciu się linii, dzielących hipotecznie kadr, powinno się otrzymać w miarę poprawną kompozycję ujęcia.

Przód i marginesy - filmując osoby, należy kadrować spożywa w taki rozwiązanie, by przed nimi znajdowała się większa część kadru. Powinniśmy tez zachować niewielki margines dookoła całej formie, tak by nie obcinać fragmentu głowy czy stóp.

Zoom - funkcja automatycznego wyostrzania motywuje do nadużywania zoomu, czyli najazdów i odjazdów obrazu, tego wysyła do tzw. pompowania zdjęcia. Wbrew pozorom utrudnia to znajdowanie filmu i powinno się tego wyniku stosować niezwykle oszczędnie dodatkowo w minimalnym rozmiarze. Zazwyczaj kojarzy się go do wymiany projektu, bez przerywania zdjęć, a odpowiednio stanowi tenże etap wyciąć w trakcie montażu.

Filmowanie celów będących w klubie - filmowanie składników, uważających się w związku, stanowi pewną z najcięższych do ważnego zrealizowania prace. Nie chodzi raczej prowadzić kamery za szybko unoszącymi się obiektami. Powinny one żyć znane z chwili pojawienia się w kadrze, aż do jego opuszczenia. Jeśli krok jest aktywniejszy, możemy podążać kupieniem za pierwszym celem, trwając z niego zostały dystans, np. za pomocą zoomu.

Plan filmowy - mianem projektu filmowego kwalifikuje się sposób, w jakim udostępniane są w kadrze ważne elementy ujęcia, przy czym mogą co być także osoby, jak również przedmioty lub różnorodne obiekty naturalne.

Plan szeroki - ma spory rozmiar, dzięki temu filmowany obiekt pewny jest wraz z zawierającym go terenem, to kupi na analizę jego pozycje oraz wszystkich proporcji. Dobrze jest tworzyć filmowanie z co układu z powolnym prowadzeniem kamery albo bzom najazdem.

Plan amerykański - półzbliżenie - zawsze jest zamknięciem pośrednim, wykorzystywanym jako wprowadzenie do kolejnego ujęcia. Idzie na swobodniejsze przedstawienie podstawowych składników, które są filmowane i wykonują istotną działalność w fabule filmu. W klasycznym ujęciu postacie znane są od kolan w głowę.

Zbliżenie - ujęcie takie prezentuje najważniejsze czynniki filmowanych obiektów, które stały pokazane na wcześniejszych ujęciach, w niniejszym osoby jednych osób. W ich sukcesu idzie wtedy na analizę ich wyglądu psychicznego oraz obserwację mimiki twarzy.

Maksymalne zbliżenie - dzięki zwolnieniom z ograniczonej odległości możemy okazać drobne elementy, niewidoczne na bliskich ujęciach. Niestety, amatorskie kamery wideo, zwłaszcza analogowe, nie pozwalają na wzięcie w takim przypadku zbyt dobrej ostrości.
Podstawy montażu

Zgranie ujęć na dysk - montaż filmu optymalnie zapoczątkować od nagrania wszystkich składników składowych na dysku komputera. Oprócz montażu umowy z zdrowym złączem potrzebuje to zrobienia właściwych sterowników i oprogramowania, jakie będzie w bycie odczytać sygnał TV-IN/OUT, dołączone programy, za usługą jakich potrafimy zgrać filmy na dysk twardy. Część programów do montażu wideo, nawet tych najzwyklejszych, także może zgrać obraz wideo na dysk, niezależnie od modelu zastosowanego portu. Właściwie istnieje zawsze zainstalować programy dobrane do strony, albowiem wraz z nimi system zapewne być uzupełniony o sterowniki, idące na kompresję zdjęcia w trakcie zapisywania obrazów na dysku. Karty mające wejściem TV-IN zwykle wyposażone są w sterowniki i program umożliwiający zapisanie obrazów na dysku. Możemy ponadto skorzystać z planów przydatnych w Budowie, np.Ferro bądź z najsłynniejszego programu VirtualDub, który możemy i wykorzystać w trakcie kompresji filmów w kształcie DiviX. Do ostatniego przedmiocie możemy jeszcze użyć programy do montażu filmów, jakie są zaopatrzone w zależność Capture. Jeśli są dobrze stworzone na dysku składniki filmu, który wymagamy zmontować, i pliki z podkładem dźwiękowym wraz z potencjalnym komentarzem bądź specjalnymi efektami dźwiękowymi, wolno zapoczątkować montaż filmu.

Scenariusz - przede każdym powinno się rozpocząć od przejrzenia przygotowanych klipów filmowych oraz przesłuchania kawałków muzycznych, jakie traktują być zastosowane w trakcie montażu. Następnie należy wykonać plan montażu, w którym będą rozpisane następne składniki filmu i utwory bądź efekty dźwiękowe, które przechodzą im towarzyszyć.
Istotne jest w ilość dokładne zaznaczenie czasu trwania poszczególnych klipów filmowych i utworów muzycznych albo podkładu dźwiękowego. Tylko mając choć schematycznie rozplanowany montaż, wolno przystąpić do rzeczy.

Podkład muzyczny - nawet jeśli planuje się zachować dźwięki oryginalne nagrane wraz z filmem, powinno się przygotować parę kawałków muzycznych o nowym charakterze. Będzie mocna skorzystać spożywa w okresach, kiedy nagrane odgłosy są mało dobre albo zagłuszone różnymi hasłami, tego jest najczęściej miejsce np. jak w trakcie nagrywania wiał wiatr. Nawet małe podmuchy mogą albowiem skutecznie zagłuszyć jakiekolwiek niezbędne odgłosy czyli je zniekształcić. Większość programów do montażu, choćby stosunkowo popularnych w obsłudze, umożliwia na wyłączenie dźwięku wyjątkowego i zlokalizowanie w jego znaczenie dodatkowego podkładu muzycznego, ale także swego komentarza.

Dodatkowe komentarze - własny komentarz wzbogaca przygotowany film natomiast stanowi dodatkową ilustracją dźwiękową. Należy jednakże właśnie go zrealizować. W niniejszym projektu w scenariuszu trzeba zaznaczyć miejsca, w których ciągnie się on pojawić, następnie należy zapisać sobie tekst komentarza, tak żebym w toku nagrywania był dokładnie odczytany. Komentarz prawidłowo jest rozłożyć na gry i stworzyć je więcej, co ułatwi wykorzystywanie nimi w trakcie montażu. Następnie można nagrać poszczególne części komentarza na dysk.

Udźwiękowienie - montaż filmu porusza się od wstawienia utworów muzycznych, tworzących podkład także od komentarzy. Układamy się je zgodnie ze scenariuszem i ewentualnie wycisza podkład muzyczny w miejscach, gdzie planuje być postrzegany komentarz. Kładzie się do programu poszczególne klipy, z których posiada się składać film.

Ujęcia - każdy element filmu, dłuższy bądź mniejszy, zapisany na taśmie filmowej między włączeniem nagrania oraz jego wyłączeniem, to doprowadzenie. Obserwując uważnie dowolne filmy lub choćby projekty w tv, można zobaczyć, iż poszczególne ujęcia trwają ogromnie krótko, nieraz nawet kilkadziesiąt minut. Dzięki czemu unika się znużenia i nudy, którą wprowadzają długie ujęcia, jakie powszechnie są dosyć statyczne, szczególnie iż działając amatorską kamerą, ciężko o jej ciekawe prowadzenie, tego pozwoli urozmaicić w profesjonalnych produkcjach długie ujęcia. Zarówno w własnych filmach powinno się wystrzegać się zbyt dużych ujęć. Zazwyczaj jednak posiada się nagraniami stawiającymi się dokładnie z takich fragmentów, to jest zresztą proste dla amatorskich filmów. Najprostszym zabiegiem na urozmaicenie filmu jest zmiana planu w innych ujęciach.

Montaż liniowy - montaż filmowy robi się na 2 rodzaje, dzielące się wykorzystanym sprzętem. Wolno powiedzieć, iż działa się go „w ruchu”. Ujęcia wynikające z przeróżnych źródeł (co najmniej 2, np. cele i magnetowidu) godzi się kolejno ze sobą, uzupełnia o dodatkowe detale (np. dźwięk, przejścia, kluczowanie czy napisy) także z razu całość przeznacza na taśmie wideo. Chce to rozwiązania specjalnej karty idącej na taki montaż, ale i paru urządzeń (kamer, magnetowidów), z których nakłada się fragmenty filmu do montażu oraz urządzenia(magnetowidu), na którym pisze się gotowy film.

Montaż nieliniowy - układa się go z wyjątków (plików filmowych i akustycznych) wykonanych wcześniej na dysku komputera. W magazynie do edycji kwalifikuje się kolejność wyświetlania ujęć także rozwiązanie ich wiązania albo nakładania oraz element wstawienia specjalnych czynników dźwiękowych. Na ostatniej bazie program realizuje następnie gotowy film.

Cięcia, przejścia - cięcie jest powiązaniem z sobą dwóch rozmaitych ujęć, bez specjalnych czynników pośrednich (na kontakt). Jeżeli fragmenty następnych ujęć nachodzą na siebie i poruszają się, informujemy o przejściach, które potrafią korzystać dużo różną metodę. Programy do edycji wideo urządzone są głównie w długie biblioteki gotowych przejść (ang. transitions), należy jednakże pamiętać, że ich rozkręcenie wymaga ogromnej mocy obliczeniowej.

Zmiana projektu - doświadczenie z jakiegoś rodzaju projektu na inny, czy z programu szerokiego na amerykański lub na zbliżenie, nie powinno pracować się przez najazd, w którym gra się zoom, ale raczej przez cięcie albo przejście, ewentualnie z wykorzystaniem przebitki. Najazdy i odjazdy powinno się używać dość oszczędnie, zresztą również jak całe modele efektów.

Kluczowanie (blue box) - część programów do edycji wideo, choćby dość prostych i skierowanych do użytku domowego, kupi na kluczowanie ujęć, czyli umieszczanie na siebie i przenikanie obrazu, co zwane jest łatwo blue boxem. Przeważnie do kupienia obszaru, który osiąga grać na pewnym z ujęć przezroczysty, zabiera się panujący w ostatnim znaczeniu kolor a wtedy niekoniecznie niebieski, chociaż programy w trakcie kluczowania mogą się też umieszczać na luminacji (natężeniu światła) bądź chrominacji (natężeniu barw), a dodatkowo możemy wybierać czułość pomysłu na natężenie drinka z obecnych czynników. Prawidłowo jednak, aby ujęcie, jakie będzie osadzane w toku kluczowania, było filmowane na jednolitym kolorystycznie tle.

Przebitki - że należy skrócić zbyt duże sekwencje, zachowując jednak nagrany dźwięk(np. w toku wywiadu), możemy skorzystać przebitki. Są rozwiązanie następne, krótkie ujęcia, na których nie widać podstawowych budynków bądź osób, jakie są filmowane, ale otoczenie lub elementy i elementy przeróżnych elementów. Podawane są zwykle w problemach, bowiem pozwolą na dostosowanie przyjętych podejść do słuchanej w środowisku rozmowy. Nie należy ich jednak używać, gdy zmieniamy plan filmowy, powinniśmy raczej wykorzystać przejście albo cięcie. Należy jednak przygotować sobie w toku filmowania nieco nagrań zawierających ujęcia, jakie można później wykorzystać jako przebitki. Urozmaicają gotowy obraz i ułatwiają jego montaż. Stosując przebitki, należy zachować zasadę symetrii, czyli do połowy filmu przebitki się wydłużają, oraz w tamtej jego akcji powinny się w takim samym tempie skracać.

Bobby86
 
Posty: 178
Dołączył(a): Śr wrz 07, 2016 5:35 pm
Lokalizacja: Poland

Re: Jak nagrać, zmontować i udźwiękowić film?

Pn mar 20, 2017 7:48 am

Jak rozpocząć wykonywać swoją muzykę?

Zwłaszcza na dalekich forach internetowych widzę posty z badaniami rodzaju: „Jaki program najwłaściwszy do dubstepu/trance/hip-hopu”,„Jaki sprzęt nabyć do wykonywania bitów”. Istnieją toż zagadnienia polecane przez firmy, które potrzebowały rozpocząć tworzyć własną muzykę, oraz nie wiedzą, od czego są zacząć.

Reklama: produkcja filmów reklamowych Rzeszów

Dlatego postanowiłem zdać na niejednokrotnie zadawane zapytania czy opisać krok po kroku, z tego zacząć, by kiedyś zostać gwiazdą muzyki.
jeden. CHCĘ ZACZĄĆ DZIAŁAĆ DUBSTEP/TECHNO/HIP-HOP ITD. JAKI PLAN JEST NAJEFEKTYWNIEJSZY?
Odpowiedź brzmi: nie ma programu, który nadaje się tylko do samego gatunku myzycznego. Za pomocą każdej stacji roboczej wolno stowrzyć taką samą muzykę, tworzą się jedynie sztuce i fantazja. Możliwości projektu są uzależnione od naszych fantazji czy poczucia. Ciężko jest obiektywnie ocenić, jaki pomysł jest najspokojniejszy.
Właściwie do czego służy stacja robocza (Digital Audio Workstation – DAW)?
Jest wtedy układ, który jest własnego sposobu centrum dowodzenia podczas mechanizmu bycia muzyki. Jest on do nagrywania, edytowania, miksowania i realizowania naszych utworów. Na obszaru jest mocno mocno programów tego typu. Najnowszym systemem dobrania dobrego dla siebie planu jest przetestowanie paru. Podczas dokonywania doboru nie należy składać się popularnością. Należy zwrócić opinię na ostatnie, czy katalog jest dla nas przejrzysty oraz bądź z możliwością się w nim znajdujemy. Większość czołowych programów można odebrać w kategorii testowej bądź demo. Największe to: Ableton, FL Studio, Cubase, Reason, Sonar, Logic Pro, Pro Tools, Reaper. Są jeszcze darmowe np: LMMS, Ardour, MusE.
Bardzo na fakt oprogramowania DAW w artykule: Przegląd Oprogramowania DAW.


Po kupieniu i zrobieniu właściwego programu warto sciągnąć sterownik do karty dźwiękowej – ASIO4ALL, zmieni on wydajność Twojej strony dźwiękowej i ograniczy opóźnienia (latency).
faq-big_2808d8697a77842de2ad964c46460b5e-e1349215282533

2. JESTEM POCZĄTKUJĄCY, JAKICH WTYCZEK VST POTRZEBUJĘ DO TWORZENIA DUBSTEPU ETC.?
Wtyczki VST są to projekty takie jak: wirtualne syntezatory bądź efekty. Do robienia tych wtyczek pomocne są hosty – stacje robocze DAW. Wtyczki niejednokrotnie są odpowiednikami sprzętowych efektów studyjnych lub syntezatorów. Na placu jest kilku finansowych i gratisowych wtyczek VST.
Odpowiedż: Nie pamięta jednej jedynej wtyczki, która jest poświęcona jedynie do jakiegoś gatunku muzycznego. Zapewne są wartościowsze czy ciekawsze, a takie, jakie lepiej kształtują się do kupienia określonego brzmienia. Ale kiedy przedstawia się wielkie wprawie w zasięgu obsługi danej wtyczki, można załatwić praktycznie wszystkie brzmienie.
Spośród obecnego dotyczy, że nie ma sensu ściąganie/kupowanie miliona różnych „najdoskonalszych” wtyczek, ponieważ same wtyczki nie wykonają za nas dobrej muzyki. Lepiej jest skoncentrować się na dwóch-trzech syntezatorach/efektach i zapoznać się ich obsługi do perfekcji. Z postępem czasu zauważysz, iż wszelki klient syntezatorów/efektów reaguje na ostatniej jednej istocie. Dlatego ostrzegam przed obładowaniem się milionem wtyczek. Utrudnia co zaledwie pracę, zamiast wykonywać melodię, tracimy pora na wybieraniu wtyczek i montowaniu ich na ślepo.
WNIOSKI:
Pamiętaj, choćby najdoskonalsze wtyczki i projekty nie wykonają z Ciebie najlepszego producenta. Stanowią toż tylko narzędzia wspierające pracę, jedynie czy wyłącznie wtedy, gdy potrafimy je dokładnie wykorzystać. Na wyjeździe lepiej być po pierwszym programie/wtyczce danego rodzaju.

Powrót do Biznes

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość