Jak rozpocząć pływanie w lodowatej wodzie?

Tematyka finansowa
Bobby86
 
Posty: 178
Dołączył(a): Śr wrz 07, 2016 5:35 pm
Lokalizacja: Poland

Jak rozpocząć pływanie w lodowatej wodzie?

Pn maja 22, 2017 2:30 pm

Na kontakcie musisz umieć, że mimo różnych zabobonów w terenie wydarzenia w twardej wodzie - to wszelki wielki człowiek, nawet mały jak szczypiorek, że bez większych trudności spędzić kilkanaście chwili w wodzie o temp. tylko 1°C i nadal bawić się dobrym zdrowiem.
Bądź specjalny stanu swojego dobra, jeśli jesteś jakieś wątpliwości warto skonsultować z lekarzem swoje cele pływackie. Pływaj jedynie w wielkich akwenach - dzięki temu unikniesz niespodzianek związanych z głębokością wody czy przeszkodami pod jej powierzchnią.
Daj sobie nadzieje na ratunek - miejsce wybrane na trening powinno spełniać dwa podstawowe warunki: posiadać zasięg telefonii komórkowej, posiadać drogę dojazdu dla karetki pogotowia. Zabieraj na trening w liczbę „naładowany” telefon komórkowy, tak abyś mógł ewentualnie wezwać pomoc - pamiętaj bateria telefonu na mrozie o wiele szybciej się rozładowuje. Powiadom kogoś gdzie idziesz, w jakim przedmiotu także o której powinieneś wrócić. Pływaj w gronie tzn. w konkretniejszej liczbie pływaków i/lub przy udziale osoby towarzyszącej na końcu. Jeżeli w wodzie jesteś tenże warto zaopatrzyć się w boję SP czyli tzw. „Pamelkę”, która w awaryjnych sytuacjach np. skurczu lub utraty sił pomoże Ci utrzymać się na powierzchni wody.
Podczas pływania jak i ubierania się, jako objaw niepożądany może spotkać skurcz mięśni. Z zasady dotyka on mięśni łydki oraz mięśni uda, a walka z nim polega na rozciąganiu spiętego mięśnia do momentu ustania bólu (w wypadku ponownego skurczu należy kontynuować rozciąganie). Skurcz łydki - trzeba wyprostować nogę i palce stopy przyciągać do piszczela. Skurcz uda - trzeba zgiąć nogę w kolanie tak, aby łydka i udo zetknęły się, a następnie starać się przyciągnąć piętę do pośladka. Mięśnia, który doznał skurczu nie obciążaj, ponieważ prawdopodobieństwo wystąpienia kolejnego skurczu jest niezwykle cenne (w wypadku gdy musisz też dopłynąć np. do kraju nie pracuj daną kończyną lecz ją prowadź).
Co chodzi wziąć ze sobą? Ubranie wierzchnie - na trening udaj się w jasnym, ale luźnym stroju, takim jaki odpowiada umiejętność i siłę rozebrania i ubrania, traktuje to dodatkowo skarpet. Plecak (czy torba fizyczna albo nawet reklamówka) w jakim przewozić będziesz pracy konieczne do pływania. W sukcesie plecaka czy torby sportowej umieszczaj na prostotę rozwiązań tzn. sprawnie i szybko ukazujące się zamki błyskawiczne. Unikaj zatrzasków, sprzączek i karabinków, jakie będzie niestety obsługiwać „zdrewniałymi” z trudna rękoma. Ręcznik musi dużo dobro wchłaniać wodę - po zakończeniu pływak powinien łatwo się osuszyć przykładając ręcznik w wilgotne miejsca. Unikaj klasycznego wycierania poprzez pocieranie - wychłodzona postać z normy piecze, więc pocieranie spotęguje to poznanie. Jeszcze daleko jest urządzić się w szlafrok, który zamierzamy już po rozwiązaniu z wody. Szlafrok oprócz wchłonięcia wody jeszcze będzie tworzył barierę cieplną (frotowy idealnie chłonie wodę; polarowy stanowi daleko wrażliwy lecz słabo absorbuje wodę). Klapki lub buty neoprenowe, które ubieramy już po rozwiązaniu z wody, aby chronić nogi przed przemrożeniem i ubezpieczyć je przed możliwością urazu. Worek na śmieci (opcjonalnie można dostać specjalistyczny pokrowiec na założenia w magazynie sportowym) - w razie opadów deszczu ważna w nim schować ubrania, buty, itp. Termos - z ciepłym/gorącym napojem o temperaturze zezwalającej na swobodne spożycie po rozwiązaniu z wody, przyśpiesza to mechanizm powrotu do popularnej temperatury ciała. Bezpośrednio przed kiedy także po rozwiązaniu z wody nie można jeść alkoholu! Alkohol rozszerza naczynia krwionośne pod postacią co prowadzi szybszą stratę ciepła, a tzw. „efekt rozgrzewania” po alkoholu stanowi daleko złudny. Zegarek ze stoperem - pragnie być szczelny i dużo elektroniczny. Wodoszczelność powinna być ustalona co najmniej symbolem WR50M lub 5ATM (czyli wytrzyma 5 atmosfer co odpowiada ciśnieniu wody na głębokości 50m). Pasek zegarka zgoda z tworzywa sztucznego, a koperta jak najchudsza, by jej kształty nie przeszkadzały w pływaniu. Strój pływacki: mężczyźni - kąpielówki; kobiety - kostium kąpielowy, okularki pływackie - warto także zainwestować w płyn „ANTY FOG” (przeciwko parowaniu) ponieważ fabryczna powłoka okularów szybko traci swoje wady, czepek silikonowy w liczby dwóch szt. zakładany jeden na inny lub czepek neoprenowy, zatyczki do uszu (zimna woda lejąca się do uszu powoduje duży dyskomfort, też może zawierać zaburzenia równowagi/orientacji), ewentualnie zacisk na nos, jeżeli ktoś takowego potrzebuje. Termometr do pomiaru temp. wody. (z tym że nie jest on koniecznością). Znajomość temp. wody da Ci na odkrycie swojej sile na zimno - po kilkunastu treningach śmiało można zrezygnować z dokonywania pomiaru temperatury wody.

Powrót do Finanse

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości