Makroskładniki w żywieniu – podstawowa wiedza

Tematyka finansowa
Bobby86
 
Posty: 180
Dołączył(a): Śr wrz 07, 2016 5:35 pm
Lokalizacja: Poland

Makroskładniki w żywieniu – podstawowa wiedza

So maja 20, 2017 9:39 am

Wzrost oraz podejmowanie systemu potrzebuje dostarczania składników potrzebnych do wzrostu procesów metabolicznych i formy oraz odnowy jego budów. Ważnym elementem warunkującym realizacje tych znaczeń jest dostępność energii. Dlatego produkcja energii to kluczowy proces trwający w celach organizmu. Każda komórka produkuje działalność na swój użytek wykorzystując substraty energetyczne czerpiące ze spożywanej żywności. Energia produkowana jest przede wszystkim z węglowodanów i tłuszczy. Białka pożywienia polecane są głównie do sieci białek organizmu, co świadczy, iż w mniejszym stopniu stają się substratami do prac energii. Zapotrzebowanie zatrudnionego na energię, a w skutku na ustalone w żywności substraty energetyczne, chce od wielkości, wysokości i składu ciała, wieku, płci, stanu normalnego i poziomu aktywności fizycznej. Wydatek energetyczny organizmu obejmuje energię konieczną do przebiegu procesów określanych mianem podstawowej przemiany materii, energię związaną z aktywnością fizyczną, termogenezą poposilkową oraz procesami rozwoju i struktury nowych tkanek i form. PPM to siła niezbędna dla utrzymania funkcji tkanek i narządów, stałej temperatury ciała, transportu składników przez błony biologiczne, odnowy cel i tkanek. Obok wielkości PPM, poziom aktywności płciowej jest podstawowym elementem determinującym zapotrzebowanie na moc. Zapotrzebowanie na siłę jest pokrywane poprzez wprowadzone w żywności węglowodany, tłuszcze oraz białka. Węglowodany powinny pokrywać średnio około 55% zapotrzebowania na energię, przy czym powinny powodować nie mniej niż 45% sił również nie dobrze niż 75% energii. Tłuszcze powinny dostarczać około 30%, a białka 10%-15% energii. Ze powodu na ziemię aminokwasów dostarczanych z dietą w metabolizmie białek ustrojowych, białko pokarmowe chodzi do ważnych składników diety. Prawidłowy rozwój oraz zaangażowanie systemu wymaga dowozu białka na zadowalającym poziomie. Białka pożywienia są głównym źródłem aminokwasów wykorzystywanych do syntezy białek ustrojowych. Część aminokwasów, tzn. aminokwasy endogenne, pewno istnieć syntetyzowana w organizmie pracownika z punktów wynikających z zmian cukrów i kwasów tłuszczowych. Część aminokwasów, tzn. aminokwasy egzogenne, wymaga być spowodowana z pożywieniem, gdyż organizm typa nie potrafi ich syntetyzować. Wartość biologiczną białka pożywienia kwalifikuje się porównując jego skład aminokwasowy ze sklepem aminokwasowym białka wzorcowego, ukazującego się najważniejszą z tematu widzenia potrzeb człowieka zawartością poszczególnych aminokwasów. Im skład aminokwasowy białka jest milszy składowi białka wzorcowego, tym doskonalsza stanowi jego liczbę biologiczna. Białka pożywienia, które dostarczają odpowiednią ilość wszystkich potrzebnych aminokwasów nazywamy białkami o wielkiej cen biologicznej lub białkami pełnowartościowymi. Białka, jakie nie mają wszystkich potrzebnych aminokwasów lub zawartość niektórych aminokwasów jest wyraźnie mała, mają małą cena biologiczną. Najwyższą wartość biologiczną mają białka pochodzenia zwierzęcego te w takich artykułach spożywczych, jak jaja, mleko a jego produkty, mięso, ryby. Wiele białek roślinnych w porównaniu z białkami zwierzęcymi ma niższą cena biologiczną, gdyż zawartość pewnych aminokwasów wskazanych stanowi w nich mała. Ważnym składnikiem wpływającym na skorzystanie przez system człowieka białek pożywienia jest ich strawność, czyli podatność na działanie enzymów trawiennych. Strawność białek chce od ich organizacje oraz obecności innych składników zawartych w danym towarze spożywczym. Strawność białek pochodzenia zwierzęcego jest powszechnie wyższa niż białek pochodzenia roślinnego. Produkty roślinne mają często błonnik, a niekiedy także inhibitory enzymów trawiennych, które zmniejszają strawność dostarczanego białka. W sukcesu dużego człowieka w okresie równowagi metabolicznej dowóz białka z pożywieniem służy uzupełnianiu strat azotu białkowego i zabezpieczeniu zapotrzebowania na aminokwasy. Młode, rosnące organizmy charakteryzuje wyższy poziom syntezy białka, co stosuje się z budową nowych struktur. To ich zamówienie na aminokwasy jest znaczniejsze. Wzrost zapotrzebowania na aminokwasy powiązany ze zwiększoną syntezą białka uważa się u pań w czasie ciąży i laktacji, a także u osób, u których przybyło do utraty beztłuszczowej masy ciała, np. w końca przebytych chorób. Zapotrzebowanie na białko pożywienia wyrażane jest w gramach na kilogram wagi ciała na dzień (g/ kg/d). Dorosły człowiek (wiek > 19 lat) powinien jeść dziennie około 0,8 g białka z nowych źródeł na kg masy ciała. Wyższe spożycie białka podawane jest paniom w sezonie ciąży (1,1 g/kg/d) i laktacji (1,3 g/kg/d) i dzieciom i młodzieży. W sukcesie dzieci najwięcej białka powinno oglądać się w pożywieniu małych dzieci (< 1 roku bycia). Obecność w diecie produktów zawierających białka różnego pochodzenia to polecany sposób postępowania zapewniający pokrycie zapotrzebowania organizmu na aminokwasy, a oraz inne czynniki odżywcze. Pełne pokrycie zapotrzebowania organizmu kogoś na aminokwasy wymaga dostarczania z pożywieniem nie tylko odpowiedniej dawek aminokwasów niezbędnych, a jeszcze innych aminokwasów ze ważnym uwzględnieniem tych, jakie w określonych warunkach fizjologicznych lub patologicznych stoją się aminokwasami niezbędnymi

Powrót do Finanse

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości